superblog

Ce am invatat in 3 ani de HoReCa

Dragilor, acum ceva timp, prin tineretile mele zbuciumate, am lucrat pentru o platforma de comenzi online la domiciliu. Am stat acolo 3 ani si am trecut prin tot felul de situatii, de la clienti ultra nervosi, la atacuri cibernetice asupra sistemelor cu care lucram.

braserie
sursa foto: Expressoft Technology

Astazi vreau sa va impartasesc unele dintre lucrurile invatate:

1. Clientii nervosi si infometati aduc noi intelesuri expresiei “client dificil”.

Atunci cand astepti mancarea, indiferent daca esti in restaurant sau acasa, asteptand sa ti se livreze comanda la domiciliu, nivelul tau de iritare creste considerabil cu fiecare minut in care hrana intarzie.

De aceea, este foarte important pentru restaurante sa se miste cat mai repede, de la procesarea comenzii, pana la preparare si servire/livrare.

2. Timpul costa bani

Secondary-display-7_inch_3-2
sursa foto: Expressoft Technology

Atunci cand conduci un restaurant, devii foarte constient de faptul ca acolo unde pierzi timp, pierzi bani. O comanda intarziata, o mancare ajunsa la client rece sau timpul pierdut lucrand cu sisteme de operare obosite aduc pierderi financiare destul de mari.

O aplicatie software marcaj restaurant performanta, spre exemplu, reduce timpul alocat procesarii comenzilor, astfel incat mancarea ajunge in farfuria, apoi in stomacul clientului mai repede, spre multumirea lui.

3. Gusturile nu se discuta

Daca un client ti-a comandat piept de pui, degeaba incerci tu sa il convingi sa ia piept de curcan. Tie poate ti se pare ca e cam acelasi lucru, dar fiecare persoana are gusturile si dorintele ei, care trebuie respectate. Nu neaparat intelese, dar neaparat respectate. Una dintre cele mai nasoale experiente este sa comanzi un anumit fel de mancare si apoi sa ti se spuna ca nu mai au.

De aceea, e important sa stii exact cum sta treaba in imparatia ta, mai exact in restaurantul tau, folosind o aplicatie back office pentru gestiune stocuri.

4. Nu accepti plata cu cardul, nu existi

point_of_sale_home_delivery_pizza_delivery
sursa foto: Expressoft Technology

In urma cu cativa ani, cand lucram eu, era in plina evolutie plata cu cardul. Iar aceasta evolutie venea din partea clientilor, care solicitau tot mai des sa achite cu cardul, fortand cumva si restaurantele sa se adapteze.

Astazi, daca nu ai un POS restaurant, nu existi. Lucru care mi se pare extrem de normal. Tehnologia evolueaza pentru a ne simplifica viata de zi cu zi, iar daca vinzi produse sau servicii, e vital sa oferi clientilor tai cat mai multe variante de plata pentru acestea.

5.  Nu toata lumea mananca sarmale de Craciun

In perioada Craciunului, cele mai comandate mancaruri erau oalele cu sarmale. Chiar existau mai multe restaurante specializate in livrarea sarmalelor si a altor preparate tipice acestei sarbatori. Dar din cand in cand, mai aparea cate o comanda rebela de pizza, sushi sau paste. Asa cum mai erau, din cand in cand, oameni care comandau tot felul de combinatii ciudate de mancaruri, de exemplu ciorba, si sos de maioneza, sau pizza si chifle.

Shory story: nu judeca alegerile clientilor tai!

6. Rabdarea este o virtute

Si cei mai rabdatori oameni sunt, stiintific vorbind, ardelenii. Pentru toti ceilalti, atunci cand eram anuntati ca va intarzia o comanda, dadeam cu banul, cine sa sune clientul, sa ii dea vestea fantastica. Nu stiai niciodata la ce sa te astepti de la client: intelegere, iritare, nervozitate, amenintari…

FAST_FOOD
sursa foto: Expressoft Technology

Ideea este ca rabdarea e o virtute. Recomandarea mea sincera este sa nu o pui la incercare pe cea a clientilor tai, pentru ca nu stii cine o are si cine nu. Ca sa te asiguri ca ai cele mai rapide si eficiente sisteme de operare HoReCa, mai bine arunca un ochi pe site-ul Expressoft Technology.

Eu atat am avut de zis, pana data viitoare, stau chill si….spune-mi tu ce apreciezi cel mai mult la restaurantul tau preferat.

Articol scris pentru SuperBlog 2018

1 thought on “Ce am invatat in 3 ani de HoReCa”

Leave a comment