tutoriale foto/video

Tutorial PhotoScape- fratele mai mic al lui Photoshop

Dragilor, continui seria de articole-tutoriale cu un alt program de editare foto. Nu uitati, daca vreti sa mai fac astfel de articole, lasati un comentariu, ca sa stiu si eu ca sunteti interesati.

PhotoScape_3.6++_version
By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=42903576

Daca Photoshop-ul ti se pare in continuare de domeniul SF-ului, vin in intampinarea disperarii tale cu un programel mai mic si mai usor de folosit: PhotoScape. Daca esti la inceput de drum si vrei sa inveti editare foto, PhotoScape, fratele mai mic al lui Photoshop, cum l-am numit eu, e perfect pentru tine.

Asadar, ce poti face in PhotoScape:

  1. Poti cropa si redimensiona o fotografie.Banner1

Luam ca exemplu bannerul facut in primul articol-tutorial. Sa zicem ca din toata imaginea asta, ai nevoie doar de partea cu produsul. Deschizi PhotoScape, alegi ramura editor, apoi in partea stanga ai toate fisierele din PC. Cauti poza respectiva si dand click pe ea, iti apare in partea dreapta. Apoi Crop-> selectezi zona care iti trebuie->Crop. Pentru a salva imaginea, ai in dreapta Save->Save As…

   2. Poti regla luminozitatea si poti adauga filtre.

Acum 10 ani, cand am descoperit eu programul asta, nu exista inca Instagram (a fost lansat un an mai tarziu) iar filtrele oferite de PhotoScape erau…wow!

Filtre: Home->Filter. Incercati clear skin (ultimele doua din lista)

Luminozitate: Home->Bright, Coor

   3. Teoretic, poti face un banner.

Practic, nu poti face decupaje, asta fiind marele minus al acestui programel. Deci, sa faci un banner ca cel facut de mine in Photoshop, ai nevoie ca toate elementele sa fie deja decupate, pe fundal transparent, in format png. Sau…sa improvizezi.

   4. Poti face gif-uri

giphy
sursa: giphy

In partea de sus a meniului ai animated GIF. Tot ce trebuie sa faci este sa alegi pozele din partea stanga, sa le tragi in partea dreapta si…voila! Ai un gif! Poti edita dimensiunea si durata de timp la care se schimba imaginea. (mai multe detalii in clipul de mai jos)

Daca vrei sa faci un gif care sa semene cu un filmulet, cum e asta din stanga, e putin mai complicat si ar fi mai multe de zis. Asa ca, daca te intereseaza, spune-mi intr-un comentariu si voi face un articol-tutorial separat despre asta.

Sunt mai multe lucruri pe care le poti face in PhotoScape, dar pentru asta te invit sa il instalezi si sa iei fiecare meniu cu fiecare buton in parte, sa vezi ce functie are.

A, da! Aproape ca am uitat sa iti spun cea mai buna parte a lui PhotoScape: e gratuit! Il poti instala de aici.

Acest articol nu este o reclama, nu castig nimic daca il instalezi din sursa data de mine, dar e plin internetul de variante virusate ale programului, asa ca am zis sa te scutesc de un stres inutil.

Puteti gasi in clipul de mai jos mai mule detalii despre acest programel.

Eu atat am avut de zis, pana data viitoare stay chill si…nu uita, daca iti plac aceste articole-tutoriale si vrei sa mai fac, lasa-mi un comentariu.

1 thought on “Tutorial PhotoScape- fratele mai mic al lui Photoshop”

Leave a comment